Communicate your way to success in the workplace

Financijski klub imao je čast 7. ožujka 2012. godine ugostiti gospodina Ivana Plaveca, magistra komunikologije, koji je održao zanimljivo i korisno predavanje o vještinama uspješne komunikacije. Gospodin Plavec svoj studij završio je na University of Western Sydney, a sada se može pohvaliti s gotovo 10 godina iskustva u području profesionalne komunikacije, prodaje i marketinga u javnom privatnom sektoru u Australiji. Živio je i radio, uz Australiju, u Tajlandu, Indiji, Maleziji, a sada je u Hrvatskoj i predaje Business English pri poduzećima i školama stranih jezika.

Na samome početku, gospodin Plavec naglasio je kako su u 80% slučajeva za ne dobivanje posla krive loše komunikacijske sposobnosti. Zbog toga je potrebno usavršiti te sposobnosti, kako bi na uspješniji način mogli prenijeti svoju poruku i na neki način „prodati sebe“. Kako biste to uspjeli, potrebno je samopouzdanje, pojedinac mora biti entuzijastičan i autentičan, pokazivati inicijativu, tražiti nove zadatke i u svako vrijeme biti profesionalan. Također, bitno je da je timski igrač, da je spreman postavljati pitanja, ali i slušati, izgraditi veze unutar i izvan poduzeća u kojem radi. Potrebno je i konstantno raditi na unaprjeđenju svojih kompetencija i vještina (kroz razne tečajeve, seminare, konferencije, učenje stranih jezika i sl.).

No, da bi se došlo do radnog mjesta, potrebna je dobra priprema. Prvi korak je, dakako, dobar CV, koji mora biti  jednostavan i izgledati profesionalno. U prvi plan treba staviti obrazovanje, a važne su i preporuke koje poslodavcima mogu biti jako važne pri donošenju odluke o zapošljavanju. Ukoliko se prođete u uži krug, slijedi intervju koji je sam po sebi stresno iskustvo za gotovo svakog čovjeka. Za kvalitetnu pripremu, potrebno je dobro proučiti oglas za posao jer  često sadrži odgovore na pitanja s intervjua te je svakako dobro što je više moguće informirati se o poduzeću u kojem želite raditi.

Kao najbolji način za pronalazak prakse ili posla, gospodin Plavec je naveo umrežavanje, ili kako se to popularno kaže, networking. Neka istraživanja pokazuju kako je čak 69% zaposlenja svake godine ostvareno upravo putem networkinga. Stoga je potrebno razvijati i održavati kontakte i poslovne veze s različitim ljudima koji mogu biti od pomoći, ali i pojedinac mora biti spreman pomoći drugima.
Na kraju, na radnom mjestu potrebno se isticati, biti kompetentni, odgovorni, iskreni, proaktivni i usredotočeni. Naravno, nitko nije savršen, stoga je potrebno biti spreman priznati pogreške, aktivno slušati, podržavati kolege i ne žaliti se, već potruditi da se rješenje problema što brže nađe.

Odgovori