Izvještaj s predavanja “Kako pokrenuti startup”

photo 3

U srijedu (16.4.) na Ekonomskom fakultetu održano je predavanje „Kako pokrenuti startup“ u organizaciji Financijskog kluba. Gost predavač bio je g. Hrvoje Prpić, jedan od najpoznatijih poslovnih anđela i poduzetnika u Hrvatskoj.

Na početku predavanja detektirano je pet faza kroz koje startup prolazi. Prva faza je ideja, a uobičajeno traje oko 3 mjeseca, a kao kvalitetna platforma naveden je Founder Institute. U ovoj fazi bitan je brainstorming i istraživanje tržišta, kao i smjer u kojem će ideja ići (B2C ili B2B). Prototip je druga faza, a traje od jedne do tri godine, a razvija se u institucijama kao što su ZIP i SeedCamp. U trećoj fazi, prodaji, najbitniji je marketing kako bi se postigao „product awarness“. Druga i treća faza mogu se odvijati istovremeno. Točka pokrića, kao četvrta faza, postiže se za tri do pet godina od nastanka ideje, dok se peta faza – izlaz – postiže za 10 do 12 godina.

G. Prpić je nakon toga rekao da za svaki problem postoji rješenje, ali pitanje je koliko je jednostavno ili koliko kvalitetno riješen. Najveća prijetnja startup-ovima su korporacije, jer mladi poduzetnici često nemaju upornosti i strpljenja prebroditi početnu fazu te umjesto da nastave sa svojim projektom, odlaze raditi u korporacije. Također, mladi ljudi često se dvoume kada pokrenuti startup – odmah nakon fakulteta ili nakon što skupe određen broj godina iskustva. G. Prpić preporuča da se odmah krene sa razvojem startupa, jer kasnije se ljudi najčešće ne mogu posvetiti tome iz raznih privatnih razloga i zbog nedostatka vremena.

Zadnji dio predavanja bio je rezerviran za pitanja publike. Između ostalog, g. Prpić je kako postoji opći konsenzus među poslovnim anđelima da, iako je ideja jako bitna, da je tim još bitniji. Na pitanje o mišljenju o EU fondovima odgovorio je kako smatra da zbog velike birokracije projekti se često prilagođavaju EU fondovima, umjesto da bude obrnuto. Napomenuo je da od 1000 uspije manje od 10 projekata te da su investitor skloniji startup-ovima koji su usmjereni na usluge, zbog visokih ulaganja potrebnih za startup-ove usmjerene na proizvode.

Na samom kraju g. Prpić se zahvalio nazočnima te zaključio predavanje citatom nepoznatog autora: „Biti poduzetnik znači živjeti nekoliko godina na način na koji nitko ne želi kako bi mogao provesti ostatak života na način na koji većina ne može…“.